image with the sign of Myriobiblos





Κεντρική Σελίδα | Βιβλιοθήκη | Αφιερώματα | Σεμινάρια | Παρουσιάσεις Βιβλίων

ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ENGLISH | FRANÇAIS | ESPAÑOL | ITALIANO | DEUTSCH

русский | ROMÂNESC | БЪЛГАРСКИ


ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
 


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝIA

Κλάδος Διαδικτύου

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ





ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ


Περιεχόμενα | Προηγούμενη Σελίδα

Γεώργιος Παπαδόπουλος

Ιστορική επισκόπησις της βυζαντινής εκκλησιαστικής μουσικής από των αποστολικών χρόνων μέχρι των καθ΄ ημάς (1-1900 μ.Χ)

Εκδόσεις "Τέρτιος", Κατερίνη.

Ο συγγραφέας είναι Μεγάλος Πρωτέκδικος της του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και Διευθυντής της Μουσικής Σχολής του εν Κων/πόλει Εκκλ. Μουσικού Συλλόγου.



ΠΕΡΙΟΔΟΣ Α'

ΑΠO ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ (1-323)



Το μονωδικόν είδος της ψαλμωδίας εν τη Εκκλησία.

Εν τη Εκκλησία από των αποστολικών χρόνων ην εν χρήσει το μονωδικόν είδος της ψαλμωδίας, καθ’ο, πάσαι αι φωναί οσαιδήποτε και οιαιδήποτε αν ήσαν, πάντοτε ταυτοχρόνως, ομοφώνως και ομοτόνως εξετέλουν ωρισμένην τινά μελωδίαν. Ο χορός λοιπόν εν τη χριστιανική αρχαιότητι έψαλλεν ομοτόνως, άνευ δηλαδή της προσθήκης ανωτέρων και κατωτέρων τόνων, καί oυχί ετεροτόνως, ως γίνεται νυν εν τη τετραφώνω ευρωπαϊκή μουσική, ης το αρμονικόν μέρος εκτελουσι πολλοί μουσικοί, οίτινες δεν κρατούσι το αυτό ίσoν, αλλ,’άλλοι μεν βαρύτερον, άλλοι οξύτερον, και άλλοι έτι οξύτερον. Πολύφωνοι ήσαν και oι των αρχαίων Ελλήνων χοροί, οίτινες, συγκείμενοι ενίοτε εξ εκατοντάδος και πλειόνων μουσικών, οξυφώνων, βαρυφώνων και μεσοφώνων, έψαλλον το μέλος εν ομοτονία. Ώστε oι αρχαίοι Έλληνες ηγνόουν και εν γένει δεν είχον ως σύστημα την αρμονίαν, καθ’ ην αύτη έχει τανύν έννoιαν παρά τοις Ευρωπαίοι· εγίνωσκον όμως το αγαδίζειν, τουθ’ όπερ σημαίνει συμψάλλειν κατ’ αντιφωνίαν επί τη βάσει της πρώτης και της ογδόης του συστήματος δις διαπασών, ως γίνεται και νυν παρ’ημίν όταν συνάδοντας έχωμεν παίδας ή γυναίκας.



Περιεχόμενα | Προηγούμενη Σελίδα